19 kwietnia, 2024
AktualnościKontaktKulturaNa sygnalePomoc

Stracił 34 tysiące złotych!

Oszuści podszyli się pod pracowników bankowych i przekonali mieszkańca powiatu kościańskiego, że jego dane i pieniądze są zagrożone. Pokrzywdzony stracił 34 tysiące złotych.

31-letni mieszkaniec powiatu kościańskiego odebrał połączenie telefoniczne od osoby podającej się za pracownika banku. W trakcie rozmowy poinformowano go, że doszło do próby wyłudzenia kredytu na kwotę 50 tysięcy złotych z jego konta bankowego. Rozmówca podkreślał, że 31-latek że ma się nie rozłączać, gdyż wniosek o kredyt jest w trakcie akceptacji. Gdy się rozłączy to będzie odpowiadał za utratę pieniędzy. Pokrzywdzony został poinformowany też o wdrożeniu rzekomej procedury zapobiegawczej. Mężczyzna zastosował się do wskazówek telefonicznych podanych przez oszusta. Zgodnie z instrukcjami, aby zapobiec wyłudzeniu danych przez pracowników banku, zaciągnął kredyt, a środki otrzymane z kredytu wypłacił i za pomocą kodu BLIK, otrzymanego od oszustów, wpłacił we wpłatomacie. Po wykonaniu poleceń, pokrzywdzony skontaktował się z prawdziwym działem bezpieczeństwa swojego banku. Tam dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa. Mężczyzna stracił 34 tysiące złotych.

Pamiętajmy:

Wszelkie prośby telefonicznego podania danych do konta lub przesłania pieniędzy należy traktować jako próbę oszustwa. Każdorazowo należy skontaktować się telefonicznie z infolinią banku lub udać się osobiście do placówki bankowej i poinformować o otrzymanym połączeniu. Nie podawaj żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych. Uważaj i nie wchodź na przesłane w wiadomościach linki, nie wykonuj żadnych czynności związanych z logowaniem na polecenie dzwoniącego. Nie sugeruj się tym, że na ekranie telefonu podczas połączenia wyświetlił się numer banku. Nie oznacza to, że dzwoni pracownik banku.

Tekst: Piotr Pewiński/eKościan.eu